Returer/Byten/Ångerrätt

Hos Docent-Decibel.se kan du alltid byta eller returnera dina produkter senast 14 dagar efter uthämtad leverans med full återbetalning enligt Distansavtalslagen. Detta för att du efter leverans ska kunna inspektera varan och säkerställa att den motsvarar de förväntningar du har. Ångerfristen börjar löpa från den dag du tagit emot varan.
Om du vill byta eller returnera produkter så måste de vara oanvända och i originalförpackning.
Varan skall alltså återsändas i väsentligen oförändrat skick.

Metervaror som kablar och mattor där vi klippt den längd du vill köpa återbetalas ej.

Du som konsument står för fraktkostnader vid en retur.

Reklamation / Garanti

Vi på Docent Decibel ser till att du/ni alltid får de bästa garantierna utan att behöva betala extra för sk. Drulleförsäkring.

Samtliga produkter har hos oss 12 månaders garanti!
Vi erbjuder även alltid 3 års reklamationsrätt enligt Konsumentköplagen. Samtliga garantier gäller inom Sverige.

Garantin avser fabrikationsfel samt materialfel.
Produktgarantin täcker endast ursprungliga fel, dvs fel som fanns i varan vid leverans.

Gäller det t ex handhavande fel eller felinställd vara gäller ej din rätt till garanti/reklamation och då debiterar den undersökande verkstaden dig kostnaden. Detta gäller även i de fall vi ej kan hitta något fel på produkten eller då du orsakat skadan själv.

  • Garantin gäller ej vid felaktig montering och anslutning, modifiering eller annan åverkan.
  • Garantin gäller ej brända högtalarelement orsakat av felaktig effekt eller felaktigt justerade delningsfilter.
  • Garantin gäller ej brända slutsteg med kringutrustning orsakat av felaktig installation eller underspänning.
  • Garantin gäller ej vid felaktiga uppdateringar av mjukvaror/kartor mm.

Om oturen ändå skulle vara framme och du behöver service/garanti på dina produkter så kan du vända dig direkt till oss så hjälper vi dej på bästa sätt.

Den defekta produkten skall emballeras väl och paketet ska även innehålla:

  • En kopia på ditt kvitto.
  • En så detaljerad felbeskrivning som möjligt (där även serienummer skall noteras).
  • Alla tillbehör som kan behövas skall medfölja, tex fjärrkontroll.
  • Adresslapp får ej sättas direkt på originalförpackningen.
  • Det måste även finnas med en returadress så att produkten inte kommer bort.
  • Skicka ALLTID med företagspaket.

Kontakta oss alltid innan du skickar någon produkt!

Undersökningskostnad
Vänligen observera att garantin täcker fabrikationsfel. Om inte garantifel konstateras t.ex. vid felaktig inkoppling eller handhavandefel vid justering så kommer fraktkostnad och undersökningskostnad från serviceverkstad att debiteras.
Vi rekommenderar Er därför att kontrollera inställningar och inkopplingar en extra gång. Och ni kan alltid kontakta oss för support med felsökning.

Ditt kvitto som du får med varan är din garantisedel. Förvara dokumentet väl då det krävs vid utnyttjande av garantin.

Inga kringkostnader såsom montering-transport kostnader ingår ej i garantin.
Vid ev. fel på produkten ta kontakt med oss innan Du/Ni skickar in den för service.
Du/Ni står för transportkostnaden in till oss.

Observera att det för företag gäller andra regler för garanti- och reklamationsrätt. Företag får vid köp endast den garantirätt som lämnas av leverantören, garantitiden kan därför variera mellan olika leverantörer. Företag har heller inte någon reklamationsrätt utöver den garantirätt som lämnas av leverantören.

För att ge dig en bättre upplevelse av vår webbplats använder vi cookies
Läs vår cookie policy

Logga In

Inget konto? Registrera Nu